czwartek, 2 stycznia 2014

Piernik Marchewkowy (Choinka)

Bardzo lubię pierniki, ale ten robiłam pierwszy raz z okazji świąt Bożego Narodzenia i żałowałam, że zrobiłam tylko jeden...w przyszłym roku się poprawię i będzie ich o wiele więcej. Piernik marchewkowy ma niesamowity, przepyszny smak, jest aromatyczny, bardzo miękki, delikatny i wilgotny...niebo w gębie :-) Zrobiłam go w formie silikonowej choinki, ale można go zrobić w każdej dowolnej blaszce. Bardzo szybko znika ze stołu...Mój piernik został polany lukrem i ozdobiony jadalnymi kuleczkami, ale będzie równie smaczny z polewą czekoladową.

 


 
Składniki:
  • 2 szklanki marchewki utartej na średnich oczkach
  • 2 niepełne szklanki mąki
  • szklanka oliwy
  • szklanka cukru
  • 3 jajka
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka kakao
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • na lukier (1 białko + szklanka cukru pudru)

Przygotowanie:
  1. Miksujemy oliwę z cukrem na jednolitą masę.
  2. W trakcie ubijania dodajemy mąkę, jajka, proszek, kakao, cynamon i sodę.
  3. Następnie dodajemy marchewkę i mieszamy dokładnie.
  4. Formę do pieczenia smarujemy tłuszczem lub wykładamy folią.
  5. Pieczemy około 45 min w rozgrzanym piekarniku do 180 st.C
  6. Po wystudzeniu polewamy piernik lukrem (jajko polewamy wrzątkiem, wybijamy białko i dodajemy do niego cukier puder, mieszamy aż powstanie gładka masa)
  7. Ozdabiamy dowolnie.
Smacznego :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz