piątek, 22 lutego 2013

Papryka faszerowana mięsem mielonym

Papryka faszerowana mięsem mielonym muszę przyznać, choć strasznie mi wstyd z tego powodu, że robiłam ją po raz pierwszy, jadłam ją wiele razy, ale nigdy nie robiłam, zawsze wydawało mi się, że z nią sporo pracy- błąd, jest bardzo szybkim daniem i pyyysznym :-)
Papryka oprócz tego, że pięknie wygląda i smakuje ma również sporo błonnika, witaminy C i B oraz białka, więc bierzmy się do dzieła....
Możemy podać ją na kolację, ja wybrałam opcję jako drugie danie...domownicy stwierdzili, że przydałby sie do niej sosik...chyba mieli rację...


Czas: 1h
Ilość porcji: 4

Składniki
  • 4 papryki (dowolny kolor)
  • 500g mięsa mielonego wieprzowo- wołowego
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 woreczki ryżu
  • sól
  • pieprz

1. Cebulę kroimy w kosteczkę i smażymy na patelni.


2. Dodajemy mięso i czosnek wyciśnięty przez praskę, doprawiamy i podsmażamy kilka minut.


3. Ryż gotujemy.
4. Odcinamy górę od papryki, wyjmujemy gniazdo nasienne, wycinamy białe błonki.


5. Ryż mieszmy z mięsem, wypełniamy papryki, przykrywamy kapelusikami.
6. Zapiekamy w piekarniku ok 50 min w temp 180C

Smacznego :-)



14 komentarzy:

  1. Trzeba by spróbować na pewno pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli brakuje sosu to możę sprawdzi się mój przepis - ja papryki duszę w garnku zalane zmiksowanymi pomidorami z puszki (doprawionymi wg smaku). Farsz robię z samego mięsa -bez ryżu, który podaję jako dodatek ugotowany na sypko Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. I jeszcze trochę z góry oprószyć tartym serem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam! Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  5. superancki :))) dzisiaj zrobiłam, i jest mega

    OdpowiedzUsuń
  6. aż ślinka leci

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja do farszu daje zawsze 2 lyzeczki przecieru pomidorowego wtedy farsz nie jest Taki suchy. pychaaa

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię podobne :) Majeranek i tymianek doskonale podkreślają smak farszu. Tak jak ktoś już pisał - też dodaję przecier albo koncentrat pomidorowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja dzis pozbieram wszystkie sugestie a od siebie dodam do farszu podsmazone pieczarki, ryz podam osobno i zrobie pomidorowy sos

    OdpowiedzUsuń
  10. POLECAMY MISTRZOWIE KUCHNI KNOR DARIA I DAWID :)

    OdpowiedzUsuń