czwartek, 4 kwietnia 2013

Kapuśniak

Kapuśniak robiony u mnie w domu ma pyszny, lekko kwaskowaty smak, najlepiej smakuje gdy przygotowany jest na rosole, można go również wzbogacić kiełbaską, jeżeli macie mocno mięsożernych domowników. Zresztą kapuśniak, który przyrządzam w domu zawsze jest bardzo treściwy i zawiera dużą ilość wszystkich składników. Wszystkim smakuje i chętnie go zajadają.



Czas: 1h
Ilość porcji: 6


Składniki:
  • 2 marczewki
  • 1 pietruszka
  • 1 cebula
  • 1 kg ziemniaków
  • 2 litry rosołu
  • 800g kapusty kiszonej
  • 10 dkg boczku wędzonego
  • 3 łyżki smalcu
  • 2 łyżki mąki
  • liście laurowe
  • sól
  • pieprz

1. Marchewkę i pietruszkę obieramy i miksujemy blenderem w garnku.


2. Zmiksowane warzywa zalewamy rosołem.
3. Kapustę kiszoną kroimy na mniejsze kawałki, na patelni podsmażamy smalec i dodjemy kapustę, dusimy pod przykryciem 40 min.
4. W tym czasie obieramy i kroimy w kosteczkę ziemniaki, wsypujemy je do garnka z rosołem i gotujemy do miękkości ziemniaków.


5. Kapustę wrzucamy do garnka z ziemniakami i rosołem.
6. Na patelnię wrzucamy pokrojony w kosteczkę boczek i wysmażamy tłuszcz, następnie wrzucamy do garnka.


7. Na tej samej patelni na smalcu podsmażamy pokrojoną w piórka cebulkę, dodajemy do niej mąkę i dodajemy do garnka z zupą, gotujemy kilka minut, aby wszystkie składniki sie połączyły. doprawiamy.

Smacznego :-)



4 komentarze:

  1. boże kobieto,zmień to zdjęcie u góry, bo odstrasza czytelnika!

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie podoba się wszystko! :-) Przepisy są klarowne! Nie są na siłę przekombinowane! A co do zdjęcia...nie wszystko co PYSZNE musi wyglądać ŁADNIE! :-). W mojej rodzinie są zwolennicy FLACZKÓW...niestety do mnie FLACZKI nie przemawiają ani wyglądem ani smakiem! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń