środa, 6 marca 2013

Biszkopt

Biszkopt jest pyszny, może być zjedzony sam z soczkiem, kawką lub herbatką. Równie dobrze może być wykorzystany jako biszkopt do różnego rodzaju tortów. Najlepsze i najważniejsze jest to, że ten biszkopt zawsze wychodzi, robiłam go już wiele razy i nigdy mi nie opada i zawsze pięknie wyrasta :-)



Czas: 40 min ( w tym 30 min. pieczenia)
Składniki
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka octu

1. Białka oddzielamy od żółtek (najlepiej do misek).
2. Białka ubijamy mikserem z cukrem na sztywną pianę.
3. Żółtka mieszamy z octem i proszkiem do pieczenia.


4. Łączymy białka z żółtkami i dodajemy mąkę, dokładnie mieszamy całość.
5. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180C na 30 min (sprawdzamy wykałaczką czy jest już upieczony).


6. Jeżeli chcemy uzyskać ciemny biszkopt dodajemy do ciasta 3 łyżki kakao.
7. Jeżeli biszkopt jest już upieczony, wyłączamy piekarnik, otwieramy go, ale ciasto jeszcze zostawiamy w środku przez 10 min, aby nie opadło.

Smacznego :-)

3 komentarze:

  1. ah tylko się prosi o przełożenie jakimś kremem <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana Kobietko, ja dopiero raczkuje co prawda w kuchni odkad zostałam mama i dziś trafiłam na Twojego bloga kulinarnego odrau dodałam go do zakładki ULUBIONE i będę tu sobie co jakiś czas zagladac, przepisy rewelacyjne a ten biszkopcik to dziś chyba sama zrobie pomimo tego ze jestem tak daleko... ;D
    Ps.
    pozdrawiam serdecznie
    evela z emiratow

    OdpowiedzUsuń