wtorek, 9 kwietnia 2013

Tort Kobieta

Tort Kobieta będzie świetnym pomysłem na zrobienie niespodzianki jakiemuś mężczyźnie, myślę, że nia ma takiego, któremu nie pojawi się "banan" na twarzy, gdy go zobaczy :-). Jest przy nim troszkę pracy, ale jego smak, już nie wspomnę o wyglądzie wynagrodzi wszystko...Ja zdecydowałam się na masę truskawkową i wyszła pyszna. Chciałam obłożyć cały tort masą marcepanową, ale coś źle sobie wyliczyłam i mi jej nie wystarczyło, dlatego boki tortu obłożyłam płatkami migdałów.



Czas: ok. 2h
Ilość: Duża blacha


Będzie nam potrzebny:
1. Biszkopt (przepis znajdziecie na moim blogu, upiekłam go wg. tego przepisu, ale zamiast blachy okrągłej wykorzystałam prostokątną.
2. Krem truskawkowy.
3. Masa czekoladowa pod marcepan
4. Masa marcepanowa



Składniki:
  • biszkopt upieczony zgodnie z przepisem na moim blogu
Masa Truskawkowa:
  • 4 płaskie łyżeczki żelatyny
  • 250g serka mascarpone
  • 250g twarożku śmietankowego
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 500g truskawek
  • 250g słodkiej śmietany 30%
  • 3 łyżki dżemu truskawkowego
Masa Czekoladowa:
  • 100g białej czekolady
  • 150g masła



1. Żelatynę namaczamy w 1/2 szklanki zimnej wody.
2. Mascarpone, twarożek, 2 łyżeczki cukru pudru i 75g cukru mieszamy.
3. 300g truskawek myjemy, wycinamy szypułki i miksujemy blenderem, resztę kroimy w małą kosteczkę.


4. Gdy żelatyna napęcznieje podgrzać, aż się rozpuści i wystudzić. Wymieszać najpierw ze zmiksowanymi truskawkami, a następnie wlać do serków i wymieszać.


5. 250g śmietany miksujemy i delikatnie mieszamy z masą serowo- truskawkową.


6. Biszkopt przycinamy na 3 równe części.


7. Następnie nadajemy mu kształt klepsydry.


8. Dolny biszkopt smarujemy dżemem. Pokrojone truskawki dodajemy do masy.


9. Na drzem nakładamy masę truskawkową, na nią biszkopt, ponownie masę i biszkopt, w miejscu piersi nakładamy masę.


10. Z boków, które zostały odcięte układamy wystające kółeczka (piersi).


11. Przygotowujemy masę czekoladową: Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Czekoladę pozostawić, aby ostygła (ale musi być jeszcze płynna). Miękkie masło utrzeć mikserem. Dalej miksując dodać stopniowo czekoladę.


12. Masą obłożyć wierzch i boki tortu.



13. Masę marcepanową (można ją albo kupić albo zrobić) wałkujemy i nakładamy na tort. Z jasnego marcepanu robimy ciało a z ciemnego nożem wycinamy bikini :-)
14. Boki tortu obkładamy migdałowymi płatkami.
15. Wsadzamy do lodówki, najlepiej na całą noc.



Smacznego :-)

2 komentarze: