sobota, 2 lutego 2013

Schab w sosie musztardowym

Schab w sosie musztardowym to dobra odmiana dla miłośników schabu, którym już znudziły się tradycyjne kotlety schabowe. Danie przygotowuje się szybciutko i jest bardzo smaczne, najlepiej smakuje z ziemniakami i surówkami, ja podałam z surówką z pora i muszę powiedzieć, że to świetne połączenie, ale dodatki najlepiej dobierać według własnego gustu :-)Prosty do przygotowania sos musztardowy jest świetnym dodatkiem nie tylko do mięs ale także ryb. Jego przygotowanie zajmuje niewiele czasu, a możecie polać nim swoje ulubione danie całkowicie zmieniając jego smak. Do sosu możecie wykorzystać klasyczną musztardę np. delikatesową, ale jeśli wybierzecie mocniejszą jak dijon albo bardziej wyrazistą jak chrzanowa, to sos nabierze zupełnie innego smaku.


Czas: 40 min.
Ilość porcji: 6

Składniki:
  • 6 sztuk kotletów
  • 1 cebulka
  • 1 łyżka mąki
  • 1,5 szklanki buliouy
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka musztardy
  • sól
  • pieprz


1. Kotlety myjemy, suszymy i lekko rozbijamy
2. Wrzucamy je na patelnię z odrobiną oleju, podsmażamy z każdej strony.
3. Dolewamy trochę wody i poduduszamy 10 min.
4. W tym czaie robimy sos musztardowy.


5. Do garnka wrzucamy masło, roztapiamy na małym ogniu.
6. Dodajemy mąkę i cały czas mieszamy dosłownie kilka sekund (ja robię to trzepaczką).
7. Dolewamy bulion, solimy, pieprzymy, dodajemy pokrojoną drobno cebulkę i musztardę, trzymamy na ogniu 2 min często mieszając, aby sos się nie przypalił.
8. Przekładamy schab z patelni do garnka z sosem i dusimy jeszcze 10 min na malutkim ogniu.


Smacznego :-)

6 komentarzy:

  1. Przydaloby sie tez moze dodac sama musztarde...................................

    OdpowiedzUsuń
  2. Droga Pani (Panie) bardzo cenna i trafna uwaga!Dziękuję i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam pytanie jaką konkretnie użyć musztardę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to już wg gustu, ja dodałam chrzanową, bo lubię mocne i wyraziste smaki :-)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy talerz. Gdzie mogę taki dostać? To z czego jemy potrafi czasem niesamowicie poprawić smak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bartku kupiłam go w Home&You, mają sklepy stacjonarne i sklep internetowy :-)

      Usuń